Forța durerii de a eluda granițele dintre viață și moarte – Unsprezecea zi

Iubirea profundă poate lăsa uneori urme adânci de durere atunci când destinul îndrăgostiților se schimbă brusc, permițându-i morții să-și ia „prada“ mult mai devreme decât s-ar cuveni. Despre forma pe care o poate îmbrăca durerea pierderii celui drag a fost spectacolul  „Un mort se întoarce la iubita sa“, o coproducție realizată de Teatrul Prešeren, Kranj și Teatrul Orășenesc, Ptuj din Slovenia.

Măcinată de durere după dispariția iubitului său, tânăra Micika trăiește într-o realitate confuză, născută din neputința ei de a accepta cruda realitate și de a merge mai departe fără cel pe care îl iubise până aproape de venerare. Astfel, într-o realitate plăsmuită ea își trăiește în continuare iubirea cu cel pe care inima ei se încăpățânează să nu îl dea uitării. Sub privirile uluite ale spectatorilor, granițele dintre viață și moarte se eludează, iar cele două realități se întrepătrund într-o fuziune derutantă care se limpezește numai la final.

Cum în selecția spectacolelor invitate la REFLEX4 muzica live pare să fi jucat un rol esențial, nici din spectacolul realizat de Jernej Lorenci nu putea lipsi. Tensiunile și frământările personajelor sunt puternic nuanțate în timpul show-ului de acordeoanele la care actorii înșiși cântă, dublând forța cuvântului cu cea a muzicii care deseori atinge mult mai ușor cotloanele sensibile ale spectatorilor. Și, după tot acest joc al trecerii dintr-o dimensiune într-alta, îți vine să te întrebi „Oare cât de reală este realitatea în care trăiesc eu?“

Mirela CARA